Корисно знати

Відновлення роботи клапана ЕГР, на прикладі одного авто з дизельним двигуном

Корисно знати
Якщо клапан ЕГР (EGR) перестає працювати правильно, то у Вашому автомобілі можуть з'явитися певні симптоми, які явно вкажуть на несправність системи рециркуляції вихлопних газів. На щастя, найчастіше це не говорить про те, що прийшла пора міняти клапан. У багатьох випадках данну систему можна почистити.

Рециркуляція відпрацьованих газів в дизельних і бензинових двигунах

Це може здатися трохи дивним, що вихлопні гази двигуна не завжди відразу виходять повністю через вихлопну трубу. Насправді відпрацьовані гази повертаються в двигун. Цей технічний трюк знижує температуру згоряння дизельного палива, що згодом знижує утворення шкідливого оксиду азоту (NOx). Рециркулюючі вихлопні гази витісняють свіже повітря у впускному каналі, а саме низький рівень кисню у вихлопних газах, а потім поглинають частину тепла згоряння в камері згоряння, в результаті чого температура горіння значно знижується. В результаті утворення шкідливого оксиду азоту різко падає.
У двигунах внутрішнього згоряння (ДВЗ) є, як правило, дві системи рециркуляції відпрацьованих газів - внутрішня і зовнішня. Внутрішня рециркуляція вихлопних газів двигуна не вимагає додаткових компонентів, так як реалізована конструкцією силового агрегату. Так, під час проектування двигунів інженери налаштовують час випуску клапанів таким чином, щоб вони залишалися відкритими на початку такту впуску на деякий час. В результаті частина раніше випущених вихлопних газів знову всмоктується назад в камеру згоряння.

Часто клапан ВГ (EGR) покривається сумішшю сажі і масла. На фотографії Ви можете бачити, як виглядає клапан рециркуляції відпрацьованих газів після тисяч кілометрів експлуатації автомобіля.
Несправність клапана EGR може проявлятися по-різному. Ось ознаки, які можуть вказувати на несправність клапана рециркуляції відпрацьованих газів:

  1. - при розгоні автомобіль набирає швидкість ривками,
  2. - коливання на холостому ходу,
  3. - втрата потужності двигуна,
  4. - поява на приладовій панелі значка "Check Engine" (Чек двигуна - аварійна програма роботи двигуна),
  5. - у вихлопних газах підвищується рівень оксиду азоту,
  6. - чорний дим з вихлопної труби,
  7. - підвищена витрата палива.
Оскільки клапан EGR з його регулювальним механізмом знаходиться в потоці вихлопних газів, він є найбільш чутливим компонентом системи рециркуляції відпрацьованих газів. Через сажу, що міститься у вихлопних газах, регулювальний механізм клапана рециркуляції відпрацьованих газів з плином часу може почати працювати неправильно - клапан може перестати нормально відкриватися або закриватися.

Також клапан може забруднитися через пар масла з масловідвідника, які в поєднанні з сажею роблять з часом свою злу справу.

Корпус дросельної заслінки пов’язаний із системою вентиляції картерних газів, тому на данному автомобілі, виникла також необхідність чистки цього вузла.

Явна ознака забрудненості дросельної заслінки – відсутність плавності роботи, а також часті заїдання. Двигун починає працювати некоректно, в ЕБУ формуються різні помилки.

Для бездоганного очищення частин системи рециркуляції відпрацьованих газів (ЕГР), ми використовуємо ультразвукову ванну. Завдяки чому, деталі очищуються без механічного впливу на них та виключається можливість пошкодження рухомих елементів.
Позакінченню очищення, всі деталі промиваються від залишків хімічних рідин, просушуються стисненим повітрям та набувають вигляд нових.
Клапан ЕГР
Дросельна заслінка
та елемент системи рециркуляції відпрацьованих газів
В результаті проробленої роботи, авто 'задихало' в повній мірі та позбулося проблеми нестійкої роботи двигуна.

Довіряйте свої автомобілі тільки перевіреним СТО

Наша адреса: Житомирська обл, м.Баранівка, вул.Звягельська 7а
телефони для запису: 067 293 06 14, 067 293 06 19